Slumpad post: Ladda SL-kort
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Träning i hemmet

| 2020-03-07 kl 15:24 (2020-03-07, 15:24 GMT +1) | 0

Jag och barnen är med i samma box och  var först rätt duktiga på att ta oss på pass 9.30 på lördagar. Men jag märkte hur jag blev lite stressad på morgonen över att hinna äta, gå ut med Raffe, väcka barn och se till att de åt, och sen hinna i tid till passet. Passen var dessutom rätt trista.

Så tog vi oss själva efter lunch en lördag. Mycket roligare! Dock tar det tid. Förra veckan körde vi familjepasset kl 10.00 på söndagen (bättre tid) vilket var riktigt roligt. Dock har Joel i vanliga fall parkour den tiden, och just imorgon är det hundpromenad runt Flaten den tiden.

Så idag föreslog jag och John att vi alla skulle köra ett pass hemma. Tänkte först ett vanligt pass med alla i vardagsrummet. Så insåg jag att det skulle bli rätt trångt. Efter att ha förbättrat idén några vändor blev det en övning i varje rum! Cirkelpass helt enkelt. Vi körde två vändor (med paus) och blev lite lagom trötta tror jag.

  • Vardagsrummet – en slags utfallssteg med bakre benet på en ”pall”. 10 på varje ben
  • Vid bokhyllan/pianot – 10 kettle bell swingar
  • Nedre toa – 20 väderkvarnar
  • Köket – 10 armhävningar
  • Nedre hallen – 10 upphopp
  • Trappan – så få steg som möjligt
  • Joels rum – 20 mountain climbers + 20 box på boxningssäcken
  • Vårt sovrum – 10 situps i min säng
  • Övre toa – 10 knäböj
  • Simons rum – 10 sittande vridningar med vikt
  • Hobbyrummet – 10 böj, nudda golv sträck upp mot taket
  • Övre hallen – 20 push press med hantlar

Lapparna finns kvar så det kan mycket väl bli en repris. Varje varv tog bara 5-6 minuter så hyfsat effektivt.

För att inte störas så mycket av Raffe gömde vi två köttbullar (i små delar då) runtom i huset så han hade att fokusera på han oxå.



Kommentera