Slumpad post: Koll på september
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Aldrig mer Telia

| 2008-10-20, 21:17

Jag har varit ganska nöjd som kund i många år, tills nu när vi valt att gå över och testa ip-telefoni via Com hem. När vi funderade på det så hade jag en vag aning om att vi bundit oss till något avtal på Telia så jag loggade självklart in på “Mina sidor” på Telia för att kolla.

Surfade runt så gott det gick och hittade någon text om att det var obundet, så vi slog till. Igår kollade jag våra e-fakturor och då hade vi fått en från Telia – med en avgift på 299 kr för brutet avtal!

Idag ringde jag och fick prata med en kille som hette Håkan. Jag förklarade mitt ärende och beklagade givetvis att jag inte hade någon skärmdump (retar mig fortfarande att jag inte tog någon). Han loggade in på sina sidor för att kolla hur det såg ut, men hittade inte något om det avtal han hade, däremot svamlade han om att det som var obundet var telefonen medan vårt avtal varit bundet?

Eftersom det gick ut först i mars kunde han inte göra något åt avgiften och beklagade att jag inte tänkte återkomma som kund till Telia – något jag var mycket tydlig med.

Tack och hej Telia. Nu ser jag fram emot att testa Com hem – där ser man direkt efter inloggningen sin bindningstid!



En kommentar to “Aldrig mer Telia”

  1. Anna says:

    Är också sååå trött på Telia. Har inte sagt upp abonnemaget än, men känner på mig att det kommer att bli strul. Minns att när jag skaffade abonnemanget så fick jag betala två kvartalsavgifter i förskott, inte bara en. Slår vad om att de kommer att blåsa mig på den ena. Det bara känns så med dem, och de bryr sig inte ett skit om man är nöjd eller inte.

Kommentera