Slumpad post: Sällskap på Rafferundor
English Swedish
| Prenumerera! | Kontrollpanel | Log in 
 

Förstå sin kund

| 2021-09-15, 20:23

Idag när jag satt i möte ringde min mobil. Ett mobilnummer. Eftersom det är en del saker som pågår i livet så är det alltid bäst att svara.

Så här kommer några tips till de som tänker att de ska ringa mig.

  • Fråga direkt om jag har tid
  • Säg vem du är, varifrån du ringer och varför jag ska prata med dig – kortfattat
  • Var tydlig med om det är sälj du håller på med
  • Försök inte spela smart
  • Var ärlig och rak
  • Lyssna på mig som kund
  • Tala aldrig om för mig vad jag har som kund idag (och om du mot förmodan skulle göra det, ha inte fel)

Idag var det från Nordic Green Energy förstod jag till slut. Och fick efter att ha frågat tre gånger “Är detta ett erbjudande eller måste?” svaret att det var erbjudande. Hade fått något i lådan. Som jag kanske hade kunnat titta på om jag inte fått det här samtalet.



Kommentera