Slumpad post: Liggunderlag
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Bra service

| 2018-08-25 kl 19:55 (2018-08-25, 19:55 GMT +2) | 0

Jag fixade min skärm på telefonen och kontaktade även Folksam kring ersättning. När jag snackade med Folksam så frågade jag om konto för utbetalning upp och det skulle vara samma som skattekontot. Bra.

Så i veckan fick jag besked om utbetalning – till mitt gamla konto hos Swedbank. Suckade lite. Försökte ringa Folksam för att ändra konto för framtida tillfällen. Blev runtkopplad typ 4 gånger och sen hamnade jag i kö på plats 29. La på.

Så idag satte jag mig för att beta av högen med saker jag skjutit upp (mest saker vid datorn och det har prioriterats ner ett tag).

Stod på utbetalningslappen en adress till Swedbank där man kunde ändra sitt konto så jag gick dit. Visade sig att jag kunde logga in på Swedbank med bankid. Najs!

Såg direkt att summan på kontot var för liten jämfört med vad som skulle betalas ut och kollade historiken. Då hade det dragits 550 kr (Pris årssammandr). Gapade.

Klickade på kundservice och ringde upp dem. Efter ett par minuter var det min tur och jag djupandades och beskrev med trevlig röst vad som hänt och att jag var lite nyfiken på varför det där dragits.

Det var någon tjänst som låg kvar som tydligen inte sagts upp och efter en kvart så hade vi löst det. Jag fick tillbaka pengarna, hen bytte utbetalningskonto för framtiden och jag la på väldigt nöjd.

Skönt när det går att lösa saker smidigt!



Kommentera