Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Rensa: dag 13

| 2016-01-24 kl 09:52 (2016-01-24, 9:52 GMT +2) | 0

keep”Ta bort minst en uppgift på din att-göra-lista. Delegera den, planera in den längre fram eller ta bort den helt.”

Här har jag senaste året fått grymma rutiner. Mycket tack vara Google Keep. Finns sjukt många program för att hålla reda på saker och ting och jag har under åren testat några olika men alltid tyckt att de varit för krångliga. Så kom Google Keep och det var kärlek vid första ögonkastet.

Jag brukar inför helgen göra en notis med checkpunkter för sånt som jag borde fixa under helgen. Prioriterar dem, och ibland tar jag bort dem. Sen har jag diverse notisar med lite blandad information. Vissa har jag nog mest för att kunna lägga in en länk eller en checkpunkt och sen glömma bort. Ibland går jag igenom och raderar, eller tittar och inser att det var något bra jag sparade.

Jag och John kan dessutom dela en notis. Som nu med badrumsrenoveringen, då kan vi ha en gemensam checklista för vad vi måste komma ihåg att fixa.

För mig handlar detta mycket om att slippa känna mig stressad över saker jag kanske har glömt bort. Men mycket handlar ju om att prioritera, och i det begreppet innebär ibland att man faktiskt tar bort saker från den.



Kommentera