Slumpad post: Gå ner i varv/somna
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Fokus i höst

| 2015-08-13 kl 21:41 (2015-08-13, 21:41 GMT +1) |

Med inspiration från utmaningen så tänker jag lite fokuserat på hösten. Där är det fyra delområden; relationer, arbete, hälsa och intressen. Nästan som mina områden, fast jag har valt att dela upp några av dem i fler delar. Gjorde ju en liten halvtidsutvärdering. Har även funderat lite över de där 12 sakerna man bör göra varje dag. Kör en liten kombo av allt detta här.

Börjar med mina motton som jag gillar. I utmaningen har vi fått ta fram våra 10 budord (dock inte fokus på just 10), så min lista är lite längre nu men inte 10; Just do it!, Keep it simple, Enough, En sak i taget, Bry mig! (mig själv, andra, jorden), Ha roligt och lek!, Sov och vila.

Familj
Skärmfria fredagar ser jag fram emot, precis som att fortsätta med 100 lek- och spelpass även om jag inser att vi aldrig kommer nå fram till 100. Sen måste jag fundera på det där med familjens dag. Gillar inte att vi slutat med den. I höst har vi dessutom inga resor inplanerade så något borde vi hitta på.

Träning & hälsa
Prio på sömnen faktiskt. Om jag ska upp 5 så måste jag sova vid 22, så lägga mig 21:30 typ.
I fokustimmen så ingår 10-20 minuters rörelse på morgonen så det kommer jag få in, plus att vi kör tisdagar och lördagar här i området.
Ska börja med tacksamhetsdagbok, tre saker varje dag som jag är tacksam över.
Vad gäller kost har jag börjat med smoothies på morgonen, och känner mig redo att sluta småäta olika saker nu.
Vikt är egentligen inte så viktigt men för att orka och känna mig lättare så ska jag ner till vikten jag hade före jag blev gravid med Joel, men målet är nästa sommar.
Ska ta mig i kragen vad gäller behandlingar för det får mig att må bra.
Vi tränar tisdag och lördag i vårt område. Kanske drar jag in på Moveoo någon gång då och då (riktigt sugen).
Simma/bada ska vi göra varannan vecka har vi sagt. Vi behöver röra på oss och barnen behöver lära sig simma.
Familjegympa ska jag få till minst en gång i höst, och trainalongen blir nog bara en adventsversion.

Jobb
Här är det fokus som gäller. En sak i taget viktigt här. Enough kommer in oxå. Ligga runt 80-85% är viktigt mål.

Vänner
Åh så viktigt. Luncha, eller kanske träna med vänner. Hälsofokus med vänner – mycket bra!

Läsning
Varje kväll, minst en kvart. Då kommer jag att få lust att läsa vidare. Vi har nu dessutom bestämt läsdagar för barnen så jag kommer läsa färre dagar för dem. Kanske gör det att jag prioriterar min egen läsning. Ska dessutom läsa bok på väg in till jobbet, på vägen hem får det bli sociala medier för då är jag så trött ändå.

Hobby & pyssel
Nu när jag röjt, rensat och organiserat i hobbyrummet finns alla möjligheter. Jag och barnen pratade om att göra ett pyssel per vecka. Vore en härlig utmaning! Sen är detta saker jag vill planera in på de dagar jag inte läser för barnen. Vi får se. Tänker inte sätta någon press här för jag vet hur det blir när allt drar igång.



3 kommentarer to “Fokus i höst”

  1. Sandra skriver:

    Låter kanon!!!!!

Kommentera