Slumpad post: Delar av rekryteringsprocessen
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Pass 45: Fällkniv med rotation (25 juli)

| 2012-07-24 kl 22:00 (2012-07-24, 22:00 GMT +1) | 0

Inte nudda golv, en övningar jag gjort på pass själv och sen sett på youtube i formen av fällkniv men det momentet hoppar vi över. Nu behöver man ett golv och lite yta, eller en gräsmatta. Namnet på dagen pass kommer från att händer och fötter inte får nudda golvet/marken nu. Lägg dig på rygg och lyft upp armar och ben från golvet. Nu ska du rulla över på rygg och vidare till magen igen – så du snurrar ett helt varv. Vill du lägga på en svårighetsfaktor här så blunda.

Övning: Du ska försöka hinna så många varv du kan på två minuter. Gör i din egen takt och håll räkningen.

Skala ner: Skala ner genom att göra långsammare.
Skala upp: Skala upp genom att ha högre tempo eller öka med en minut. Eller lägg på och kör fällkniven.

Som vanligt ska ni lyssna på kroppen och avbryta om ni får ont.

Huvudsidanövningsbeskrivningarveckans utmaningalla pass hittills (rss till dem), alla poster om Train Along (rss till dem)  


Kommentera