Slumpad post: "Foppatofflor"
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Pass 14: Planka och sidoplanka (24 juni)

| 2012-06-23 kl 22:00 (2012-06-23, 22:00 GMT +1) | 0

Många verkar behöva stärka bål, rygg och dessa delar. Plankan är bra och även dess syster, sidoplankan, som vi oxå ska satsa på idag. Läs gärna på hur du ska göra den (se filmen).

Övning:  I övningen ska du stå 10 sekunder på ena sidan, sen direkt 10 sekunder vanlig planka för att avsluta med 10 sekunder på andra sidan. Detta gör du fem gånger under dagen.

Skala ner:  Skala ner genom att stå färre sekunder på vanlig planka, eller helt hoppa över den.

Skala upp: Skalar upp gör du genom att öka tiden på varje del med 5 eller 10 sekunder.

Som vanligt ska ni lyssna på kroppen och avbryta om ni får ont.

Huvudsidanövningsbeskrivningarveckans utmaningalla pass hittills (rss till dem), alla poster om Train Along (rss till dem)  


2 kommentarer to “Pass 14: Planka och sidoplanka (24 juni)”

  1. Karinottilia skriver:

    Plankan är ju min favorit, så det här borde gå som en dans!

  2. Sue skriver:

    En av mina svaga sidor så jag satt här och undrade hur jag tänkte… :mrgreen:

Kommentera