Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Pass 10: Situps och plankan (20 juni)

| 2012-06-19 kl 22:00 (2012-06-19, 22:00 GMT +2) | 0

Nu har magen fått vila ett par dagar så nu kör vi igen. Den här gången blandar vi plankan och situps. Ni som har delade magmuskler kör lite extra plankan.

Detta ska vi göra två gånger under dagen, förslagsvis morgon och kväll.

Övning: Kör 5 situps, gör plankan 20 sekunder, gör 10 situps, plankan 15 sekunder, gör 15 situps, plankan 10 sekunder, gör 20 situps, gör plankan 5 sekunder. Snurrigt? Ja men det är tydligen väldigt nyttigt att hjärnan får jobba när man utför något fysiskt jobbigt, lite hjärnjympa helt enkelt. Jag bjuder dock på en tabell så ni ser lite lättare, en rad i taget.

Situps Plankan
5 20 sekunder
10 15 sekunder
15 10 sekunder
20 5 sekunder

Skala ner:  Skala ner på det du inte orkar göra. Tex att du orkar 5 situps men plankan bara 15 sekunder.
Skala upp: Kör fler omgångar, men med paus. Eller kör 25 eller 30 som start/slut.

Som vanligt ska ni lyssna på kroppen och avbryta om ni får ont.

Huvudsidanövningsbeskrivningarveckans utmaningalla pass hittills (rss till dem), alla poster om Train Along (rss till dem)  


Kommentera