Slumpad post: Kalas och barnlek
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Pass 3: Situps (13 juni)

| 2012-06-12 kl 23:00 (2012-06-12, 23:00 GMT +2) | 0

Dax för situps, ni som har delade magmuskler (läs övningsbeskrivningarna) ni bör byta ut denna övning.

Dagens övning kan verka galen för er som inte klarar en enda situps, men skala ner, både enligt tips i denna post men även på övningsbeskrivningen – dvs använd händerna. Få kroppen att lära sig rörelsemönstret, sen kan man träna upp styrkan.

Övning: Idag ska vi totalt göra 40 situps. Hur du delar upp dem bestämmer du själv. Det kan vara alla på ett bräde om du är stark (men då bör du oxå skala upp för att det ska vara en utmaning), eller två åt gången.

Skala ner: Om du klarade 0 (noll) i testerna så ska du antingen göra plankan (se ovan) eller så går du ner och satsar på 15 totalt.
Skala upp: Om du klarade mer än 50 i testerna så satsa på minst 100. Bestäm själv så att det blir en utmaning!

Som vanligt ska ni lyssna på kroppen och avbryta om ni får ont.

Huvudsidanövningsbeskrivningarveckans utmaningalla pass hittills (rss till dem), alla poster om Train Along (rss till dem)  


Kommentera