Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Det här med passen

| 2012-06-07 kl 07:00 (2012-06-07, 7:00 GMT +2) | 0

Alla i train alongen har olika förutsättningar, såklart. Inom crossfit är det vanligt med något som kallas skalning och anpassning. Det kan handla om att man har en skada som gör att en viss övning inte funkar – då byter man ut den. Det kan oxå handla om att man faktiskt inte orkar göra så många som man ”ska” – då gör man så många man orkar och är nöjd med det. Kanske handlar det om att man kan göra en armhävning på tå, och sen får göra resten på knäna, eller plankan på knä. Jag kommer försöka skriva för varje övning hur man kan skala ner dem (förutom att gå ner i antal då).

Skulle det vara så att man tycker det är för lätt – ja då får man givetvis gärna göra fler. Passen jag publicerar kommer vara (hoppas jag) en lagom utmaning för de flesta.

För att jag ska känna av nivån kommer ni att kunna svara på en fråga om passets jobbighet när ni registrerar dagens pass.

Viktigast är dock att ni lyssnar på era kroppar, det är ni som känner dem bäst – ingen annan. Det finns inga snabbfixar och att ignorera sin kropp gör att vägen framåt blir krokigare. Kroppen är fantastisk men man måste lyssna på den och känna sina begränsningar. Läste just en artikel kring detta – det är viktigt att ta tag i knasigheter i kroppen på ett tidigt stadium.

Glöm inte heller att vi inte gör detta för att jämföra oss med andra utan för att peppa varandra och att bli bättre själva – alltså jämför med dig själv. Så se till att testa dig före vi drar igång!



Kommentera