Slumpad post: Väckarklocka
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Train Along: Testa dig före

| 2012-06-05 kl 22:18 (2012-06-05, 22:18 GMT +1) | 0

För att kunna utvärdera och se om något faktiskt blir bättre genom denna sommarutmaning så kan man köra lite företester, givetvis valfritt. Dela upp det som det passar er, en övning per dag eller alla samma tillfälle.

Tänk på att tekniken är viktigare än antal här, det är så man får muskeln att utvecklas bäst. Rekommenderar att ni läser instruktionerna om övningarna (bla situps skiljer sig lite tror jag). Tänk dock på att det inte ska göra ont – mer än mjölksyra såklart!

Två övningar på tid:

  • Plankan
  • Jägarvila

Behöver du vila så stoppar du klockan och du har din maxtid som du kan notera.

Tre övningar på maxantal:

  • Knäböj
  • Situps
  • Armhävningar

Behöver man vila, då är man klar. Alltså gäller det att hitta det tempo där man presterar bäst – utan för långa pauser. Ni känner nog själva när det räknas som vila.

Ni som är med kommer senast på söndag att få en länk till ett formulär där ni får mata in era resultat. Detta för att vi ska kunna köra samma test i augusti. Vill man inte mata in är det självklart inget tvång!

Här hittar du sidan som innehåller all information om train along:en.

Är du inte anmäld ännu så går det bra att kommentera denna post eller mejla till trainalong (a) josjos.se.



2 kommentarer to “Train Along: Testa dig före”

  1. […] peppa varandra och att bli bättre själva – alltså jämför med dig själv. Så se till att testa dig före vi drar igång! Vardagen | train along | Trackback | […]

  2. […] Jag får en fingervisning om vilken nivå jag ska lägga övningarna på. Här finns testerna. […]

Kommentera