Slumpad post: Vaknade av klockan
Translate! | Prenumerera! | Kontrollpanel | Logga in 
 

Modem på väg

| 2010-12-05 kl 22:34 (2010-12-05, 22:34 GMT +1) | 0

Näst senaste gången jag pratade med Com Hem så påpekade han på supporten att vårt modem var gammalt. Nu idag fick jag svar på reklamationen jag gjorde.

Beklagar de problem ni upplever. De problem ni upplever kan beror på många olika saker. Det finns bland annat en nätstörning som vi har problem med från och till. Men då vi tittar på ert modem ser vi att ni har ett äldre modem som inte längre säljs, det ser även ut som att det sitter en router bakom modemet. På inrådan från tekniker skickar vi nu ett nytt modem med inbyggd router så att vi kan eliminera den felkällan. Det fel som är relaterade till Com Hem och kan kvarstå efter modembytet är den sporadiska nätstörningen.

Intressant (och lite skönt) att får reda på att det finns en nätstörning som de vet om och som de jobbar på. Det betyder väl antagligen att vi inte är helt ensamma om att ha problem så kanske får det så stort fokus som det går. Nu får vi vänta på modemet och se hur det funkar efter bytet. Om problemen kvarstår tänker jag stå på mig med att få mobilt tills de har löst problemet.



Kommentera